۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

قاضی‌زاده هاشمی اقدامات بنیاد شهید در ۱۴۰۲ را تشریح کرد

قاضی‌زاده هاشمی اقدامات بنیاد شهید در ۱۴۰۲ را تشریح کرد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آخرین اقدامات این بنیاد در سال جاری را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش دولت و مجوز سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه، دفترچه آزمون استخدامی ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد منتشر شده و جهاد دانشگاهی در حال برگزاری آزمون است تا ۲۲ فروردین تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصدی که شرایط عمومی استخدام داشته باشند، حتماً به استخدام دولت درمی‌آیند.

وی افزود: این قانونی که ۱۰ سال معطل مانده بود با حمایت و همت دولت به نتیجه رسید و سال آینده شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصدی نخواهیم بود. همچنین حمایت از سایر عزیزان در قالب تسهیلات اشتغال است که پول خوبی را دولت در نظر گرفته است و امیدواریم با این دو اقدام نرخ بیکاری خانواده ایثارگران و شهدا به نصف کاهش پیدا کند. قابل توجه است ابتدای امسال این نرخ ۱۵ درصد بود، الان ۹.۸ درصد شده و امیدواریم تا انتهای سال آینده به زیر ۵ درصد برسد.

قاضی‌زاده هاشمی درباره اقدامات بنیاد شهید در سال ۱۴۰۲ گفت: جدی‌ترین کارهای ما در سال ۱۴۰۲ در دو عرصه بود؛ یکی کاهش زمان پرداخت‌های درمانی از ۶ ماه به ۳ ماه در مؤسسات و از ۴۵ روز به ۲۰ روز به اشخاص ایثارگر بوده است؛ دومی هم بحث‌های فرهنگی بوده که ظهور و بروز آن در جشنواره فیلم فجر با حضور ۵ فیلم سینمایی در جشنواره بود.

وی درباره فروش فیش خودروی وارداتی جانبازان در بازار هم گفت: قبلاً هم گفته‌ام که این حتماً تخلف است چون اصلاً فیشی وجود ندارد و وزارت صمت در سامانه اشخاص را ثبت می‌کند و خودرو را به شخص تحویل می‌دهد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این‌ها ممکن است عوارض حقوقی پیدا کند و این وسط کلاهبرداری‌هایی اتفاق بیفتد؛ کسی که امتیازی که وجود ندارد را می‌فروشد و خریدار آن، بعداً دچار مشکل خواهند شد چون سازوکارهای این موضوع پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6054342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدالرضا IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      0 0
      سلام چرا سربازی توعملیات مرصاد شرکت داشته. درآن عملیات خمپاره خوردا نزدیکش وپرت شده پایین. ازناحیه پر گوش مجروح شده همانجا مداوا بان حال برگشته وادامه داده تا اخرعملیات چرا هیچی به این اقاتعلق نگرفته 24 سال کاربازنشسته مس سرچشمه کرمان معاینات پزشکی همه ثابت کنند به من هیچی ندادند شما عملیات مرصاد